З досвіду роботи
заступника директора з навчально - виховної роботи
Швець Олени Михайлівни
Діяльність заступника директора школи має свої особливості.
Він має бути і адміністратором, і наставником, і порадником.
Успіх розв’язання накреслених перед сучасною школою завдань багато в чому залежить від того, наскільки правильно заступник спланує організаційно-педагогічні та методичні заходи. (з матеріалом «Річний план роботи завуча» можна ознайомитися на сайті метод портал, нік – олена 2012)
Методична робота найефективніша там, де вона організована як єдина система дій і заходів. Творча атмосфера, ритмічність, прогнозування та усвідомлення кожним учителем перспективи своєї діяльності — ось що допомагає вдало розпочати педагогічний процес. Основним помічником завуча є методична рада, серед основних завдань якої — пошук оптимальних форм удосконалення майстерності педагога шляхом застосування нетрадиційних підходів. ( додаток 1) Методична рада координує роботу чотирьох методичних об’єднань. Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, загальношкільних семінарів, інших методичних заходів.Продовжено роботу в рамках фестивалю методичних ідей « Від творчого вчителя – до майстра своєї справи» - підготовлено збірку кращих уроків з використанням особистісно зорієнтованого навчання; поповнюється збірка педагогічних знахідок учителів школи «Сходинки педагогічної майстерності». Інноваційні форми методичної роботи: методичний фестиваль – багатопланова разова форма пропаганди ППД, яка ставить за мету обмін досвідом роботи, впровадження нових педагогічних знахідок ( у школі наявна медіатека: «Методи й прийоми навчання», «З досвіду роботи вчителів», «Предметні декади»)
Робота методичної ради зосереджена на наданні реальної допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально – психологічного клімату, який сприяв пошуку кращих новітніх технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, а саме:
Протягом минулого навчального року на засіданнях педради, науково – методичної ради, шкільних методичних об'єднаннях розглядалися актуальні питання теорії і практики навчання і виховання, методики викладання предметів, шляхів упровадження інноваційних педагогічних технологій, а саме:
29 листопада 2013 р в школі проведено засідання педагогічної ради ( ділова гра) з порядком денним:
1. Діагноз: неуспішність. Причини неуспішності та шляхи її подолання
2. Про стан адаптації п’ятикласників в основній школі.
3. Впровадження Держстандарту початкової освіти
4. Самоосвіта педагога - найважливіший шлях підвищення педагогічної майстерності.
Лютий 2014 – педрада «Важкі» підлітки – дзеркало наших помилок»
Створено брошури з методичними рекомендаціями : «Інноваційний словничок», «Словник термінів з педагогічної інноватики»
Упродовж кількох років педагогічний колектив працює над пошуком і впровадженням інноваційних навчально-виховних технологій, акцентуючи увагу на творчості та розвитку особистості.
Важливими умовами досягнення успіху нашим колективом завжди були і залишаються поступовість дій, ґрунтовна теоретична підготовка педагогів і членів адміністрації, зворотний зв'язок між учителями і керівництвом навчального закладу.
Методичний кабінет школи працює в системі науково-методичного забезпечення навчального процесу, надання методичної допомоги педагогічним працівникам.
Кожен вчитель в методкабінеті зберігає свій кейс, в якому знаходяться такі матеріали:
- Методичний щоденник вчителя;
- Порт фоліо;
- Презентація власного досвіду;
- Матеріали самоосвіти;
- Нормативні документи з предмету;
- Матеріали з досвіду роботи;
- Матеріали внутрішньошкільного контролю.
Результативність участі вчителя у методичній роботі фіксується в картки ( додаток 2) Великого значення надається створенню відповідного психологічного мікроклімату, стосунків, що базуються на довірі, доброзичливості, повазі, співпраці, співробітництві. Турбота заступника – підвищення педагогічної культури вчителів, формування творчої особистості учня, створення умов для розвитку колективної та індивідуальної творчості.
Значних результатів може досягти той педагогічний колектив, який тривалий час працює над певною науково-методичною проблемою.
Педагогічний колектив школи п'ятий (останній )рік працював над реалізацією науково-методичної проблеми «Особистісно спрямований розвиток школярів» . Підведенням підсумків роботи стала науково – практична конференція, на якій вчителі узагальнили роботу над проблемною темою школи, систематизували накопичений матеріал, створили педагогічні альманахи « Сучасний урок», «Нові інтерактивні технології», «Особистісно спрямований розвиток школярів», «Особистісно орієнтоване навчання».
Планування методичної роботи здійснюється з урахуванням потреб та запитів вчителів. Для цього в травні проводиться діагностика та анкетування.
Узагальнено і систематизовано результати внутрішкільного контролю за минулий рік.; сплановано на 2014 – 2015 н.р..
Додаток4 - Циклограма внутрішньошкільного контролю .
|