Тема: Слова ввічливості
Мета: навчати вживати слова та вислови ввічливості в різних мовлене них ситуаціях; розвивати зв’язне мовлення, вміння будувати діалог; виховувати загальну культуру та культуру мовлення.
- Організація класу
І.1.Продзвенить шкільний дзвінок – починається урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі діти просто молодці.
2.На цьому уроці нас чекає подорож
На чому? Відгадайте.
Загадка:
Дім по вулиці повзе, на роботу всіх везе
Не на курячих ногах, а в гумових чобітках. ( автобус)
Так, будемо подорожувати на цьому на цьому гарному автобусі, бо будемо вчитися спілкуватися зі знайомими і незнайомими людьми. А на зупинках нас чекатимуть завдання:
- РОЗМИНКА
- КАЛІГРАФІЧНА
- НАРОДОЗНАВЧА
- ПРАЦЮЄМО В ГРУПАХ
- ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ
- ДІАЛОГІЧНА
- КІНОТЕАТР
- ІГРОВА
7 і 8 – загадкові.
Хочете дізнатись які? Постараємось працювати активно і все встигнемо. То ж рушаймо.
ІІ.Повторення, актуалізація знань.
1.Перевіримо домашнє завдання. с.38 картки
-Зачитайте слова, де поставили апостроф
-Якому слову відповідає схема?
-Коли ставимо апостроф.
Підсумок. Прямуємо далі.
2.Урок продовжим на зупинці – каліграфічна хвилинка.
-Не всім вдається правильно з’єднати л м з іншими буквами, попрацюємо над цим.
Уу Кк Мм ил ал
Україно! Край милий, край золотавий.
Підкреслити слово – звертання.
Як іще ми називаємо свою країну? ( Батьківщина)
Рушаймо далі.
ІІІ.Нова тема.
1.Мотивація
Усі слова в українській мові цікаві, потрібні. Та є серед них чарівні. Хто здогадався, що це за слово?
-Якими словами вітаються українці? (висловлювання виставлені на дошці)
-Як називаються такі слова? ( Ввічливі)
-Чи можна обійтися без слів ввічливості?
Тема нашого уроку « Слова ввічливості»
2.Мета уроку.
Під час нашої подорожі ми будемо навчатися вживати слова та вислови ввічливості в різних мовлене них ситуаціях; розвивати зв’язне мовлення, вміння будувати діалог; виховувати загальну культуру та культуру мовлення.
3.Наступна зупинка - « Народознавча».
Вправа 202.
Учень читає текст.
-Завдання за підручником 2,3,4.
-Як зрозуміли слово знаменує собою ? ( означає)
( Гарний, чудовий, розкішний, прекрасний)
Слів ввічливості навчали вас вдома, в садочку, в нашій школі. А сьогодні ми дізнаємося їх більше, працюючи в групах.
4.Зупинка « Робота в групах» за вправою 203.
-Об’єднаємося у три групи: привітання, прощання, прохання.
Об’єднання, визначення командирів груп.
У кожної групи – набір карток зі словами.
Завдання: відібрати і записати слова, що відповідають назві групи.
Виступи груп. Оцінювання.
Слово експерту:
- Памятай! Треба говорити: «Дякую вам», а не «Дякую вас», «Пробачте мені» а не «Пробачте мене».
5.Фізхвилинка «Каруселі».
6.Творча вправа – вибірковий диктант ( с.80 посібника ) – записати нові слова ввічливості.
- З одним із слів придумати речення.
7.Розвиток діалогічного мовлення ( робота в парах).
- У наш автобус заходить дідусь, а вільних місць нема.
Складіть діалог за опорними словами( Дідусю, сідайте будь ласка, далеко їхати, виходжу на наступній зупинці, нехай щастить, щасливої дороги)
8.А ми на наступній зупинці загадковій - «Кінотеатр» .
Мультфільм «Смішарики» - «Школа ввічливості» ( « Хто кому?»)
Подумайте, які слова ввічливості могли б допомогти героям мультфільму порозумітися.
ІY. Домашнє завдання. с.77 впр. 204 ( 1,2 завдання )
Хто захоче дізнатись нове слово ввічливості, для тих на с.30 зошита впр.28
Y.Підсумок.
1.Оцінювання.
2. Про які нові слова ви почули сьогодні на уроці?
-Які ввічливі слова ви запам’ятали?
-Як почуває себе людина, до якої звертаються ввічливо?
3.Гра «Закінчи речення» с.108
- Ми вже знаємо правила письма, правила поведінки у школі, а сьогодні пригадаємо правила мовного спілкування, які повинна знати кожна культурна людина.
Коли говориш – не … ( горлань)
Слів поганих – не … ( вживай)
На всі боки – не … ( крутись)
У вічі співрозмовнику … ( дивись)
Говори спокійно, чемно,
Спілкуватись тоді буде дуже … ( приємно)
- Ми проїхали весь шлях, виконали завдання. Яке враження від уроку ( учні сигналізують картками)
Добрий день!
|
Добрий вечір!
|
Добрий ранок!
|
Доброго здоровۥя !
|
Здоровенькі були!
|
Здрастуйте!
|
Привіт!
|
ЗУПИНКИ
- РОЗМИНКА
- КАЛІГРАФІЧНА
- НАРОДОЗНАВЧА
- ПРАЦЮЄМО В ГРУПАХ
- ВИБІРКОВИЙ ДИКТАНТ
- ДІАЛОГІЧНА
- КІНОТЕАТР
- ІГРОВА
Дідусю
|
далеко їхати
|
сідайте,будь ласка
|
виходжу на наступній зупинці
|
нехай щастить
|
щасливої дороги
|
ПРИВІТАННЯ ПРОЩАННЯ
ПРОХАННЯ
|