Мета:закріпити знання учнів про те, що найбільше багатство людини – це здоров'я; розвивати вміння берегти своє здоров'я;викликати бажання займатися спортом;виховувати дбайливе ставлення до свого організму;культурно –гігієнічні навички.
Ліна Костенко – тонкий лірик, авторка прекрасних віршів, ніжних, чаруючих. Творчість поетеси не розмежуєш на інтимну та громадянську: настільки тісно переплелися особисте та суспільне, настільки органічно вони вживлені в художнє полотно й до певної міри навіть живляться одне одним. Костенко була і залишається поетом – шістдесятником. Вона ніколи не зраджувала тих ідей, які сповідувала в юності.
Мета: розкрити неперевершену цінність творів поета, їх значення для нас, нащадків великого Кобзаря; прищеплювати любов до творів Шевченка, вчити любити свою Україну, рідне слово; розвивати творче та логічне мислення дітей.
Обладнання: над дошкою — портрет Шевченка, прикрашений рушником, нижче — гілка калини; на столі на вишитому рушнику пучок колосків, свічка, гусяче перо, аркуші паперу; один із кутків класу Імітований під селянську світлицю, піч, лава, стіл, у кутку — ікона.
Девіз заходу: «Слово Кобзаря — джерело невмирущого духу».
Мета: простежити, як зображена історія України у творах Т. Г. Шевченка; довести, що поета дійсно хвилювала доля його рідної батьківщини, що її історію він бачить не тільки крізь призму поетичного уявлення (Шевченко є історіософом, його цікавить філософія історії справжньої, а не вигаданої); виховувати в учнів патріотичні почуття, усвідомлення своєї національної гідності, прагнення відроджувати занедбані джерела історії та культури.
Обладнання: Виставка книг; портрети українських гетьманів; ілюстрації до творів Т. Г. Шевченка; хрестоматія «Історія України».
Тип уроку: бінарний урок — літературно-історичне дослідження.