Дмитрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Очаківська районна рада Миколаївської області
Конспект уроку до педради з математики у 3 класі на тему «Письмове віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд»
Підготувала старший вчитель
Тимофєєва Л.С.
2014 рік
Мета уроку: ознайомити учнів із послідовністю письмового віднімання двоцифрових та трицифрових чисел з переходом через розряд; вчити використовувати цей алгоритм на практиці; розвивати обчислювальні навички та мислення; виховувати товаристкість, інтерес до математики.
Тип уроку: ознайомлення з новим матеріалом.
Обладнання: іграшковий корабель, перфокартки, картки для самооцінки, картки для гри «Шифрувальник», карта подорожі, музичний запис фізкультхвилинки.
Хід уроку
І Організація класу
Продзвенів і стих дзвінок
Починається урок
Всі за парту тихо всілись
І на мене подивились.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- Тема нашого уроку математики письмове віднімання трицифрових і двоцифрових чисел з переходом через розряд. Сьогодні у нас незвичайний урок: урок-подорож по морським просторам. А на чому ми будемо подорожувати – відгадайте загадку:
- «По морю лебідь пливе, на собі корабель везе» (корабель).
- Мета нашої подорожі: ознайомитися із послідовністю письмового віднімання двоцифрових і трицифрових чисел з переходом через розряд; вчитися використовувати ці прийоми на практиці, розвиваючи свої обчислювальні навички та мислення. Бажаю вам бути в подорожі чуйними, уважними.
- Які ваші пропозиції щодо досягнення мети нашого плавання? (Або які завдання треба виконати, щоб досягти цієї мети? (розв'язувати задачі, приклади, знати алгоритм, рівняння, геометричний матеріал, ігри) – записую це на дошці.
- Я думаю, що із всіма цими завданнями ви зустрінетеся в ході подорожі.
- А девізом нашого уроку буде …
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Гра «Ланцюжок»
- Починаємо нашу подорож. І перша зупинка – це острів Розминки. Виконавши завдання на цьому острові ви можете отримати два плюси у картку самооцінки, що у вас на партах. А завдання таке: гра «Ланцюжок». Ми пригадаємо деякі елементи для вивчення нового матеріалу.
(Проводиться гра «Ланцюжок»)
- Хвилинка каліграфії
- Друга наша зупинка – острів Каліграфії. Продовжіть ряд, записуючи каліграфічно далі числа: 101, 102, 303, 404… 909..
ІV. Ознайомлення з новим матеріалом.
- Ми підпливаємо з вами до Таємничого острова. Розкрийте загадку цього острова: розгляньте запис на піску і прокоментуйте порядок письмового віднімання. (За номером 449)
- А ось запис незакінчений – допоможіть розібратись. (2-3 учні розв'язують на дошці приклади з коментуванням).
Висновок : Як же віднімати двоцифрові і трицифрові числа у стовпчик, якщо не вистачає якогось розряду.
- Ми не можемо покинути таємничий острів поки не розгадаємо всі його секрети. А вони сховані у вас на картках, які лежать на парті.
- Розкрийте шифр або код цього острова.
Гра «Шифрувальник»
- Обчисліть приклади на картках самостійно. (Учні розв'язують приклади на картках, потім співвідносять відповідну відповідь з буквою. Далі за малюнком на дошці розв'язують зашифроване слово. (Це слово «браво») .
- Оцініть свою роботу. Якщо ви справилися самостійно і правильно з усіма прикладами - +++, якщо у вас є 1-2 помилки - ++, якщо 3 і більше помилок - +.
- Фізкультхвилинка
- Ви вже напевно втомились на таємничому острові. Давайте на шляху до іншого острова відпочинемо. (Звучить запис пісні. Учні виконують музичну фізхвилинку) .
V. Закріплення знань, умінь і навичок.
1. Розв'язування задач.
- Ми пристали до цікавого острова – острова Задач, де кожен з вас сам обирає місце зупинки. Кожна зупинка має свою вартість. (На дошці запис
№451 (1) +
№451 (2), +
№451 (3), +
№453 +++
- Обирайте кожен свою задачу.
Учні обирають задачу, розв'язують її і оцінюють себе.
2. Розв'язування рівнянь.
- Ми уже на острові Рівнянь. Подорожуючи по ньому ви самі оберете завдання за його вартістю
Х+ 247 = 651 + Х+ (327 – 19) = 531 ++
У – 124 = 786 У – (452 + 128) = 359
Учні виконують і перевіряють завдання.
3.Офтальмологічна пауза.
- Ви уважні були. Так давайте дамо нашим очам відпочити…
4. Робота з геометричним матеріалом (робота в парах).
- А на цьому острові нам треба розділитися по парам. Тут люблять точність і чіткість. Завдання парам : накреслити прямокутники в яких периметр дорівнює 18 см. Ви самі повинні обрати варіанти прямокутника – 1 варіант прямокутника - +, 2 - ++.
(Учні в парах креслять прямокутники за вибором. Потім перевіряємо колективно і самостійне виставлення плюсів).
5.Розв'язування логічних задач.
- Передостання зупинка – острів Загадковий. Нам пропонують цікаві логічні задачі… (Додаток 1.)
- Тепер оцініть свою роботу на цьому острові: якщо ви зуміли першими знайти відповідь задачі - ++, якщо зрозуміли хід розв'язання - +, а якщо не змогли розв'язати – 0.
VІ. Підсумок уроку.
- Уже й настав кінець нашої подорожі. А чи всі ваші пропозиції щодо роботи на уроці математики ми використали, тобто чи були сьогодні задачі, чи взнали ми послідовність письмового віднімання з переходом через розряд, чи розв'язували приклади, чи працювали з геометричним матеріалом. А ігри були?
- Чого навчились ви? Яких знань і навичок набули?
- Де плануєте їх використати?
- Які зупинки видалися важкими?
- Що ж треба зробити щоб покращити свої знання в цьому напрямку?
- Підрахуйте свої плюси із карток. Яку оцінку ви собі поставили. Але врахуйте, що високий бал ставиться за виконані завдання із трьома плюсами. (Учні ставлять собі оцінки з коментарем)
- Урок закінчено. Дякую за увагу.
|